woensdag 24 september 2014

Striktas

Zoals jullie wel al wisten deed ik mee aan Swapperdeswap. Wel dit was mijn laatste projectje. Want ik vond mijn doos precies nog wat leeg, vandaar dat ik rap nog iets gemaakt heb. Echt waar! Rap! Een uur en half werk ongeveer. Het was eerst nog een beetje denken… Maar dit is het resultaat...



Hoe heb ik dat nu gedaan… Ik heb een blad papier genomen en mijn blad dubbel gevouwen. Dan heb ik er een bord bijgenomen om een mooie ronding te maken.


Nadien heb ik nog een strook uitgeknipt om er een strik van te maken. (Noot aan mezelf: volgende keer een beetje breder.)


Dit patroon heb ik dan op mijn stoffen gelegd en uitgeknipt. De lange blauwe reep is voor de schouderband.


We nemen de twee grijze lappen op elkaar, mooie kant naar binnen. Stikken deze vast langs beide kanten.


We draaien het geheel binnenstebuiten en strijken het plat. Stik er een sierstiksel op langs beide kanten.


Neem dan je kleine lapje (4cm op 6 cm) Plooi deze zoals een biais.


Vouw ze plat.


Stik dan een sierstiksel langs beide kanten.


Plooi je grijze lap tot een strik.


Neem dan je kleine lapje en leg die omgekeerd over je strik. Leg het onder je machine en stik het vast. Knip de overschot weg.


Doe het stukje eraf en draai hem goed en plaats het terug over je strik.


Stik de strik vast op de buitenkant van je tas.


Draai het geheel binnenste buiten en speld en stik de randen vast.


Dan maken we de schouderband. We strijken enkele plooien in de stof zodat we aan een band komen.  


De twee omgeplooide kanten leggen we dan op elkaar en spelden we vast.


Dan stikken we deze vast, zoals een sierstiksel. En de andere kant geven we dan een sierstiksel.


Dan leggen we de grijze lappen op elkaar en spelden en stikken de randen vast. Maar laat een keergat!


Dan spelden we de schouderband vast aan de zijkanten vast van de tas. De rest van de lus zit in de tas.


Plaats dan de binnentas omgekeerd in de tas. Speld deze vast.


Stik de rand vast.


Knip de overschot weg.


Draai de tas binnenstebuiten door het keergat.


Sluit het keergat, met de hand of met een stiksel.


Draai je tas goed. Speld de rand vast en geef het een sierstiksel.


 Voila… je tas is klaar!


Veel plezier!
Laat je me de jouwe zien?
Groetjes
Nathasja


2 opmerkingen: