zondag 6 juli 2014

En nog een marcelleke….

Een marcelleke uit twee delen.

De leuke voertuigen stof was maar 30cm breed… Wat jammer! Dus bedacht ik me om er maar een andere stof bij te plaatsen.

Je neemt je patroon. Plooit hem tot waar je het zelf wilt of je stof breed is :) Dan leg je het bovenste deel  van het patroon op de andere stof. Zorg wel dat je telkens één cm naad hebt om de twee stoffen aan elkaar te naaien.



Je speldt de twee stoffen aan elkaar en naait deze vast.


Je naait de schouders vast en de zijnaden. Je plooit onderaan een 1 of 2 cm brede zoom en naait deze vast.


Als boord heb ik de tricot genomen die ik ook voor de rest gebruikte.. Maar hier heb ik hem te smal genomen en  het was SUKKELEN! Het is toch maar voor één zomer, ze groeien toch enorm.

Omdat ik het geheel een beetje vrouwelijk vond heb ik hier een kraanwagen geappliceerd. Hoe doe je dat? Piep eens hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten